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Am 28. März wird der "Ice and Fire"-DLC für das Offroad-Rennspiel GRAVEL erscheinen. Nachdem ihr euer Können abseits befestigter Straßen schon unter der heißen Sonne von Polynesien, Namibia und Australien unter Beweis stellen konntet, geht es nun ins eisige Island.

Mit der Erweiterung erwartet euch eine komplett neue Episode für den Karrieremodus, eine neue Cross Country Map und zehn neue Strecken. Hinzu kommen eine ganze Reihe neuer Events und eine neue Arena für den Multiplayermodus. Die extremen Strecken im Schnee teilen sich auf die Küste, die Berge und die Täler auf. 

Spieler können in ruhenden Vulkanen Rennen absolvieren oder kleine Fischerdörfer besuchen - untermalt von der Aurora Borealis. 

 

Die Erweiterung erscheint für GRAVEL auf allen drei Plattformen (PS4, XB1, PC). Der Preis wird voraussichtlich 9,99€ betragen.

 

 

 

DLC-Plan veröffentlicht


Neben der Ankündigung des "Ice and Fire"-DLCs veröffentlichte Milestone auch den DLC-Plan auf Steam. Mit diesem gibt es einen Überblick darüber, welche Zusatzinhalte euch in naher Zukunft zu welchem Datum erwarten werden. Allerdings sind auch kostenlose Bonusinhalte für das Rennspiel geplant:

 

 

Bislang veröffentlichte Updates


Seit dem Release sind zwei Updates für GRAVEL erschienen. Nachfolgend wollen wir euch einen kompakten Überblick über die Veränderungen geben. Unter anderem wurden zuletzt die Errungenschaften nachgeliefert und am PC können ab sofort bis zu drei Bildschirme für das Rennspiel genutzt werden. Zusätzlich gab es einige Bugfixes.

 

Update vom 01.03.2018

  • Updated gameplay sound effects in Capture the Flag and King Run online modes
  • Updated UI for the track loading screen
  • Updated UI for the menu in Off-Road Masters mode 
  • Improved grip values for Trophy Trucks and Extreme Racing Cars D RWD vehicles
  • Improved AI behaviour in Very Hard difficulty setting
  • Fixed various issues with Replay TV cameras
  • Fixed an issue with particles creation in Rewind and Replay
  • Fixed an issue where the game remained stuck after using the Ryan Carter's livery

 

 

Update vom 23.03.2018

  • Fixed active gameplay commands enabled in Game Options from the Online Pause Menu.
  • Fixed incorrect music transition when leaving the online lobby
  • Fixed minor issues in Game mode description for Capture the Flag and King in several languages
  • Fixed duplicate wooden fences in Namibia layouts
  • Fixed UI for unlocked tracks/liveries on the Rewards page at the end of Championship events
  • Fixed an issue where the game entered an unresponsive state when exiting the Replay in specific layouts
  • Fixed minor framerate stutters in Alaska layouts
  • Fixed an issue where the outer wall did not completely block the area in Iceland online arena
  • Fixed starting camera in Replay for Stadium tracks
  • Fixed an issue where an incorrect element was displayed below the Hummer H3
  • Minor fixes in poser objects position in Namibia layouts
  • Fixed an issue where an incorrect position may be displayed at the end of Time Attack events
  • Fixed an issue where opponents may not be displayed in the minimap
  • Fixed an issue where the game may remain stuck if failing to load the vehicle in the background of the Main Menu
  • Fixed an issue where the game may display incorrect result positions and timings after online matches
  • Improved detection of high-speed manoeuvre to avoid interruption from small bumps
  • Improved post process effects in every track
  • Improved the running start position for Las Vegas in Time Attack modes
  • Improved water and raindrop particles effect on screen in rainy weather and when crossing streams
  • Improved UI for Championship Winner page in Championship events
  • Improved track loading images for online matches 
  • Improved warning message for Restart in Weekly Challenges
  • Improved shadows for helicopter
  • Improved difficulty tuning for Smash Up events 
  • Improved tuning for default laps in online matches
  • Improved tuning for timers during online matches
  • Changed gap time in Leaderboards to reference the first time instead of the previous position one
  • The Winner event in online matches is now displayed for a longer time 
  • Vote is now automatically casted at random if timer ends in public voting for players which did not vote 
  • Introduced a HUD option to remove the display of the Show Points combo counter
  • Introduced a blinking effect to vehicles after Respawn and when in a not-collidable state
  • Introduced a random balloting phase after voting in online matches
  • Improved cast distance for shadows
  • Introduced support for 21:9 resolutions
  • Introduced support for Triple Screen configurations
  • Improved UI display for 16:10 resolutions

 

 

 

Quellen
store.steampowered.com, DLC-Plan und Changelogs, abgerufen am 25.03.2018, 15:17
gravelvideogame.com, Infos zu 'Ice and Fire', abgerufen am 25.03.2018, 15:17