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Auch jetzt sind die Arbeiten an F1 2015 noch nicht vollständig beendet und es wird weiter an Verbesserungen gewerkelt, wie man am neuen und großen 10. Update zum Rennspiel sehen kann. In diesem Jahr ist F1 bereits im Juli erschienen, jedoch wurde der frühe Release auch von zahlreichen Fehlern am Spiel begleitet. Das Resultat waren zu Beginn zum Teil recht unzufriedene Spieler. Im Verlauf der Zeit konnten in den neun vorherigen Updates allerdings schon diverse Fehler behoben werden.

Auch in diesem Update werden Fehler behoben, aber auch Leistungswerte angepasst. Da die Saison zu Release noch nicht sehr fortgeschritten war, konnten Leistungswerte der Fahrzeuge und Fahrer im Saisonverlauf noch von denen des Spiels abweichen. Codemasters hat sich nun darum gekümmert, diese nochmal dem Stand des gesamten Saisonverlaufs anzugleichen. Des Weiteren soll die starke Hardware von High-End-PCs nun besser genutzt werden

Nach offiziellen Angaben von Codemasters wird es allerdings nicht bei der 10 bleiben - ein 11. Update folgt definitiv noch. Darin sollen beispielsweise Anpassungen am Aussehen der Rennwagen erfolgen, wobei hier allerdings noch Rücksprachen mit den Rennställen notwendig sind. Updates nach dem 11. sind aufgrund der Entwicklung von F1 2016 möglicherweise nicht mehr in Planung.

 

Das Update ist ausschließlich für die PC-Version verfügbar und wird über Steam installiert. Je nach Einstellungen im Profil beim Spiel passiert dies in der Regel automatisch. Inhaber der Xbox One- und PS4-Versionen müssen sich noch etwas gedulden. Hier sind noch interne Tests sowie die spätere Freischaltungen durch Sony und Microsoft nötig, sodass aktuell kein genaues Datum genannt werden kann. Wir werden jedoch berichten, sobald es soweit ist!

 

Changlog #10 (PC-Version), F1 2015

Game:

  • Added a session list screen which is available via the Multiplayer menu. This screen will allow players to search for all public sessions and join the one they want to. Custom and Hopper sessions will be visible on this list.

 


Multiplayer fixes and improvements:

  • Added additional information to lobbies so players can see how much progress has been made in the current session.
  • Parc ferme rules are no longer incorrectly applied so players will not get their fuel locked to 100kg in qualifying or not be able to change their tyres at the start of a race if they qualified outside the top ten.
  • Fixed an issue that would cause a players car to always be ghosted during timed qualifying sessions.
  • Fixed framerate and lag spikes causing incorrect collisions.
  • Fixed a bug that meant connections with limited upload bandwidth would appear laggy while on track and eventually disconnect.
  • Disallowing Brake Assist will no longer also block ABS.
  • Cars will no longer ghost when driving too slowly on track.
  • Fixed a bug which made the screen pulse black when spectating specific cars in specific circumstances.

 


Minor hopper improvements and changes:

  • Removed the AI from all hoppers.
  • Removed the assist restrictions from the Hardcore hopper.
  • Made the countdown timer longer and prevented it from starting for a short time if there are not many players in the session to try to allow more people to join.
  • Changed the grid order to random from realistic. So now the players Mercedes cars will not always start on the front row.
  • Updated the Feature Race to Brazil.
  • Removed the incorrect second DRS detection zone from the Mexico mini map. This was not present in the actual track data.
  • Corrected the number of laps for the Mexican Grand Prix.
  • The player is now correctly disqualified for not using both compounds in a dry weather race.

 


Improvements to AI behaviour in Qualifying:

  • AI will no longer all leave the garage at the same time.
  • AI will no longer use Prime tyres in Q2.
  • AI will always do two runs in Short Qualifying and Q3.
  • Fixed the flashing rear tyre issue present on some PC setups.
  • Made the D-Pad menu more responsive to use.
  • Fixed an issue that would sometimes cause OSD messages to remain on screen or to never display. This was mostly reported online but can be seen offline too.
  • Fixed an issue that would cause new tyres to be too cold when they’re put on at a pit stop.
  • Fixed a problem that could cause unrealistic lap times in practice and qualifying

 


Sports Updates - Part 1:

  • Adjusted the relative performance of the teams and drivers based on the season’s results so far.
  • Updated the tyres for Russia to Super Soft and Soft.



High End PC Enhancements:

  • New CPU-driven particle effects to improve visual quality on systems with high-end CPUs. Select “high” or “ultra” particle effects from the options menu.
  • Increased audio voice counts for systems with high-end CPUs. Select the “high” audio quality setting from the option menu.
  • Improved CPU performance for users with 6 and 8+ cores.
  • Improved CPU performance for Intel CPUs with Hyper-Threading Technology.
  • Optimised performance for Intel integrated graphics chips.

 

 

Quelle: speedmaniacs.com