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Das britische Entwicklerstudio Codemasters hat heute für das Rennspiel DiRT Rally ein neues Update veröffentlicht. Dieses besteht zum einen aus mehreren neuen Fahrzeugen und zum anderen aus zahlreichen Bugfixes, die das Spielerlebnis verbessern sollen.

Mit dem Citroën C4 Rally (2010) und dem Ford Focus RS Rally (2007) finden wohl zwei der einflussreichsten Rallyfahrzeuge des letzten Jahrzehnts Einzug in die 2000er-Klasse im Rennspiel. Zu den wichtigsten technischen Merkmalen der beiden Fahrzeuge gehören der 2-Liter-Motor mit Turbolader sowie die hoch entwickelten Differentiale.

Neben der Ergänzung in der 2000er-Fahrzeugklasse wird durch das Update zugleich auch eine neue Klasse ergänzt. So sind mit der R4-Klasse der Mitsubishi Lancer Evolution X und der Subaru Impreza WRX STI (2011) neu ins Rennspiel hinzugekommen.

 

Zusätzlich erhalten die Klassen Gruppe B 4WD und Gruppe A neue Updates im Bereich Handling. Codemasters nimmt sich den Wünschen und Meldungen der Community an, um Bugs beheben zu können und bei Bedarf auch neue Features zu ergänzen.

 

Nachfolgend gibt es den Trailer zum Modern Masters Pack sowie das Changelog, in dem alle Änderungen des Updates im Detail aufgelistet sind. Das Update wird ausschließlich über Steam bezogen und je nach Einstellungen automatisch heruntergeladen und installiert.

 

Trailer: Cars of DiRT Modern Masters

 


Changelog Update v0.9

Berücksichtigt werden in diesem Changelog die neuen Fahrzeuge, sowie neue Features (zum Teil auf Wunsch der Community) und zuletzt auch die Bugfixes!



Here’s the list of what’s new this month:

  • New R4 class with 2 cars (Subaru Impreza WRX STI & Mitsubishi Lancer Evolution X)
  • 2 new cars added to 2000s class (Ford Focus RS Rally & Citroën C4 Rally)
  • v.2 Car Handling on R4, Group B 4WD and Group A


Additions and Community Requests:

  • Stage distance and elevation is now shown in stage information screen
  • Steering rotation in cockpit now matches actions of player when the driver arms are not shown.
  • Manual control for headlights and wipers
  • New liveries featured on some cars including the Repsol livery on the Lancia Delta
  • Countdown timer added for the last 60 seconds of a Rallycross race
  • Grid Order and Assists added to session options in PVP
  • Player preferences is now available in the Lobby and Online Service Area


Fixes:

  • Fixed the CPU detection so the correct thread strategy is chosen for your PC. This fixes the stuttering issues that we may have introduced in v0.8, sorry about that!
  • The achievement “Visceral... but in the correct meaning of the word” is now only unlockable when meeting the required criteria. This should mean it is a proper challenge to unlock again.
  • The timing of some co-driver calls for Finland have been adjusted, they won’t be as early in some places. Also, they’ve got a bit braver so they’ve raised their volume a bit too.
  • Advanced Custom Wheel configurations are now saving correctly, Clutch deadzone and saturation settings will now be saved with wheel settings too. Yay!.
  • Animal protection services have been on the phone so we’ve had to move the wildlife on some stages to safety.
  • Issues with systems crashing at the start of a stage when using AMD Crossfire are now resolved.
  • The game will save after you receive your rewards from online events – yeah, they didn’t do that before.
  • Fixed a crash that would occur if you exited to the menus in a Rallycross event at the semi-finals .
  • Fixed the Logitech G29 actionmap so you can navigate the menus correctly – we finally got hold of one to test it out.
  • Fixed repair puncture OSD text remaining on screen after the player retires.
  • Fixed the wrong points being displayed for entrants when any of the reverse grid options were enabled in PvP.
  • “Gotta Get Me One of These” and “Any Given Sunday” achievements both now unlock when completed in any relevant online event.
  • Spectating another player crash at high speed in PVP will no longer break the camera changing system.
  • The mouse cursor will now hide when the mouse is not moved for a short period of time, solving the issue where the mouse cursor would remain on screen when played in windowed mode.
  • AI difficulty levels should now be working within league play.

 

 

 Quelle: Steam