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Für RaceRoom Racing Experience ist neben einem Update die nächste schwedische Rennstrecke erschienen. Es geht um den Ring Knutstorp, der durch seine hügeligen Abschnitte quasi als Miniatur-Nordschleife angesehen werden kann. Auf 2,079km ist die Strecke mit technisch anspruchsvollen Kurven und ihren Ansprüchen an das fahrerische Können gerade für Nachwuchsfahrer eine komplett neue Herausforderung.

Der Ring Knutstorp ist mit seiner GP-Streckenführung zum Preis von 2,98€ im RaceRoom-Store erhältlich:

 

Trailer

 

 

 

Update & Hotfix veröffentlicht

Wie oben erwähnt, ist auch ein neues Update für RaceRoom Racing Experience erschienen. Mit diesem sind unter anderem Verbesserungen am Flaggensystem vorgenommen worden. Teilweise hat es hierbei nämlich Probleme mit falsch verteilten Strafen gegeben. Des Weiteren hat Sector3 die Fahrphysik des Audi TT RS verbessert, nachdem der TT Cup-Führende Philip Ellis Feedback zum Fahrzeug an die Entwickler weitergegeben hat. Weitere Punkte des Updates sind Anpassungen an den Rennstrecken und einige Bugfixes. Einen genauen Überblick bekommt ihr durch das nachfolgende Changelog:

 

Game:

  • Reworked the Yellow Flag code logic to address all cases where penalties would wrongfully be handed out.
  • Fixed various issues with Data Displays
  • Fixed a crash occurring on some machines with specific sound systems. As a result, all sound profiles are now listed in the Sound Settings menu instead of attempting to auto-detect.
  • Fixed an issue where the player could get stuck when accessing the Timing screen right at the moment the qualifying session ends and game switches to race session.
  • Fixed an issue with external links to auto-start the game and join a specific multiplayer server when the livery ID wasn’t passed in the link.
  • Fixed an issue where “Session Freeze” setting wasn’t passed to the dedicated server.
  • Fixed a case where certain track cuts would wrongfully result in instantaneous DQ for the player (ie: cutting T1 of Anderstorp onto the pitlane exit path)
  • Fixed an issue where dedicated server could sometimes remain stuck in race session
  • Fixed an issue where DNF players could sometimes show up in the race results .json file with their logged laps listed twice.

 

VR:

  • Brought back the possibility to set the resolution using a startup argument.
  • Made it so that the SteamVR Supersampling setting will be used for the resolution only if the user doesn't use a startup argument for setting the resolution.

 

Sounds, Cameras, Physics & AI:

  • Updated the Audi TT cup handling after feedback from Philip Ellis. More biting in the front at turn in, and looser rear under braking.
  • Fixed a glitch where code would report some RPM when ignition was on but engine wasn’t running.
  • Fixed an issue where code would briefly lock up all four wheels in certain cars when control is handed from AI to player (ie: rolling & leaderboard starts)

 

Art:

  • Nürburgring & Nordschleife: updated to 2017 visuals after our visit to the 24H earlier this year. Main pitwall logos, old pitwall color, BMW bridge, BMW sign at Brünnchen, T13 pitwall, NGK chicane logo, carousel banner, armco flags, graffitis, new fencing.
  • Paul Ricard : fixed some floating elements after the camber changes in last patch.
  • Zandvoort : Updated S/F gate visuals to current logo of the track.

 

Portal & Backend:

  • Added team field to profile details. This will (for now) be used in MP race results and standings seen in portal.

 

 

 Heute ist zudem noch ein Hotfix für RaceRoom erschienen, mit dem die langen Ladezeiten seit dem gestrigen Update gefixed wurden.

 

 

Quelle
[Released] Ring Knutstorp - forum.sector3studios.com
29-06-2017 RaceRoom has been updated - forum.sector3studios.com
30-06-2017 RaceRoom has been updated (hotfix) - forum.sector3studios.com